TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Selasa, 23 Mac 2010

TerCaPai HaJAt si DiA...

mmmmmm.......... ingt tak n3 yg dulu ada cite, bwk Akmal jejalan .. just dpt tgk ketapi jek.
mmg dah janji ngan dia tgu cuti sek, bru nak bwk "naik" ketapi plak.
so d cni lah ..d stesen ketapi Kempas mjadi saksi..hajat Akmal tcapai.. 


spjg jln asik tgk luar... "laju nye..." Akmal yg ckp...
ktorg kuar awal.. ujan ms tu, bimbang je jln jam tp alhamdulillah ..Allah merestui pjalanan kami.. yeeaaahhaaa...


Akmal breakfast ..just roti jek... bselera gak, yek lah pkl 7.45am dah gerak dr P.Gdg. Beli tiket ke Kluang btolak jam 9am.. rs mcm nak blik kg jek.. hahaaaa pdhal bkn nye ada kg pun.. umah mak aku pun dkt jek.. stakat 20 mint dah sampai.. haaiiisshhhh.. jgn wat malu arr.. hihiii aku ada kg ....kat Rengit, Batu Pahat...cuma dah lma x blik sna. Atuk ngan nenek aku dah lma sgt meninggal... Arwah atuk lg lah...aku blum lahir dia dah xde..arwah nenek plak meninggal ms aku 7 thn.....so yg ada kat kg cuma makcik pakcik je, tu pun dorang dok ngan anak2.. msg2 dah berumur.... mak aku je pun dah 70an...
hhhmmmm tetiba winduuuu plak kat sepupu2 aku......
teringat dulu kecik2 slalu mandi kolam yg arwah atuk ktorg wat tepi umah...tp xde lah mcm "swimming pool" yg canggih la ni.. heheeeeeee


haaa.. dah dkt nak sampai, dia bleh tetido lah plak...


Dekya pun tpegun gak dpt naik ketapi ni.. yek lah kan bdk2..tentu lah jakun.. asik pandang luar je,
xnak bsandar... risau plak aku.


lastly mengalah gak... dah nagantuk lah ni..'stim' je mata. hahaaaaaa


ni plak ktorg py 'big boss'... bc surat kb jek.. konon2 ar..


ni assistant big boss td.. hihiiiii
Dekya dah tido, mama pun lelap mata ar jugak.


akhir nye sampai gak ke destinasi... huhuuuuu
sampai Kluang jam 10.30am.. lambat sikit sbb ms kat Kulai benti lama gak


Akmal tgk ketapi lalu.. ni dr atas jejantas... "pppppooonnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!"


ni lah ruper si bujang aku... dah puas hati lah ni hajat tcapai .. dia ckp ngan papa dia..
"lps ni nak naik ketapi yg bersalji plak"
hahaaaaa mane lah nak carik salji kat Msia ni nak ooiii...?


sampai sna.. ktorg carik tempat mkn.. lapoooo
dah sampai cni beli ar kopi popular kat Kluang ni.
konon2 g melancong...bwk blik ole2 ar.. hikhik...
ni xde org sbb kedai tutup..solat Jumaat. skali dia bukak je penuh customer, time tu segan ar plak aku nak snap gambo..



beli pun stakat 3 bungkus jek.. mak ngan mak mentua ku suka kopi..
ole2 utk dorang ar ni..


patutnye pkl 1pm ktorg dah 'blepas' blik Jb.. tp ' flight' tertunda sbb ujan..
hahaaaa ingt naik kapal terbang ke apa????
lma gak tgu.. jam 2.45pm bru gerak.. huhuuuuu nsb bek lah ktorg amik tiket dr Kempas tu 9am,
klau amik yg belah ptg..jam 2.50pm.
huhhhh!!!! pkl bpe lah ktorg nak patah blik Kempas & sampai umah...
pape pun... mama gembira tgk anak2 mama gembira sakan walaupun cuma setakat jejalan cuci2 mata.

3 ulasan:

noradzlina.kamdani berkata...

syaza n ikram blm pernah naik ketapi..komuter pernah
mesti best kn...naik kelas 2 plak tu, org slalu naik kelas ekonomi jek

Ayu Hussien berkata...

naik komuter pun pernah gak bebdk ni... tp ms tu kecik lg
suka sakan dorang ...

Me_Lina berkata...

parent i kt kluang... selalu jugak kalu balik... g mengeteh kt sana... hehehehe

hai kekawan mama...tq