TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Jumaat, 11 Disember 2009

Alkisah nye.....

Salam... kekawan,
Lama btul tak update blog... sejak smgu dua ni bz skit.. haha.... ntah ape gaknye yg bz...
tp mmg lepak badan ni rs nye...dok umah je pun keje x hbs2...
Akmal ngan Dekya silih bganti demam nye... lps sorg dah shat... sorg lg plak demam...
bila dua2 dah shat papa diaorg plak demam....aduyaiii..... nsb lah aku kuat tak demam sma ...hihi
tp tak bek mengeluh kan.... tu lah p'grbanan .... mak2 kte dulu pun susah payah mbesar kan kte...
jg sakit pening kte skeluarga..
bagai lilin mbkar diri... ahakkkkksssssss..




Bila smua dah btul2 shat...
ktorg bz wat psiapan nak wat kenduri kesyukuran sempena akikah Dekya plak.
takde pic menarik pun kali ni...
ni sempat lah snap gambo Dekya tolong meracik bga rampai... 'tolong lah sgt'...
aku wat anak branak je bga rampai ni shari sblum kenduri dah siap, sng x kelam kabut nanti..



Ptg kenduri tu ... mertua aku yg masak kan... nasik beriani..
Akak ngan anak buah aku handle bab cenderahati utk tetamu...'cenderahati lah sgt'...
takde pape pun...cuma pulut + rendang, dadih, telor...., ngan bga rampai yg Dekya buat tu...
Jemaah yaasin pompuan area umah aku yg mhadiri majlis ni +++ sedara mara tdekat jek...
Tak bpe ramai cause cuti sek,...msg2 blik kg...ada yg sedara kawin...sedara bkhatan...hahahkk
klau tak mau nye cecah 50 org...plak tu aku wat majlis mlm. tu yg 'kureng' sambutan...
biasa diorg wat 3ptg.
anyway takpe lah majlis blangsung dgn baik... Alhamdulillah dpt wat tahlil ringkas skali...
Terima Kasih smua............



Mlm tu tetamu mkn guna dulang... ikut sunah Nabi...
Lg pun dah mlm... aku takde kakitgn yg tolong bsuh nanti ... hahahahah....
kot aku yg malas ?....






haaaa jgn tkejut plak ...tgh n3 psl kenduri tetiba...
gambo si bujang aku ni dok bwh meja???
ape motif ni??? bertapa ke????



 hikhikhik... sbenarnye dia tgh mrajuk ngan mama, tak kasi kuar main basikal. yek lah kan waktu tu bru kul 5ptg...cuaca blum redup.. dahle bru bek demam..
aku plak bru lps wat kan dia air milo + jemput2....
biasa lps 'sarapan ptg' bru dia kuar main basikal tp ptg tu ntah hapeeeer...
hangin ... gaknye...last2 dah penat 'bertapa' bwh meja tu... ngan muka x malu tsengih2 kuar..
amik jemput2 yg aku letak atas meja... huhuuuu.........

Dekya pun sma... sjak lps raya haji hrtu asyik nak bdukung jek..
takleh salah sikit... nak mlalak... nak bdukung... aduyaiiii............
nsb bek anak sdiri... gaknye org len tgk ragam anak aku ni naik myampah...
"takpe lah Dekya mama saaaayyyyyyyyaaaanngggg adik tau... tp jgn lah wat mama mcm ni..
awak tu dah beso.... sakit2 bdn mama d buatnyee.."
hrp2 dah beso nanti bc n3 ni yek anak2 ku.. hihi...klau blog ni ujud lg arrrr


Tiada ulasan:

hai kekawan mama...tq