TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Selasa, 22 Disember 2009

LePat PiSanG Mak AKu.. hihiii

aiikk..tajuk lepat pisang tp kuar gambo si bujang aku ni..?
heheeee layan dulu kaletah anak2 ku ini, tgh syok tgk kartun...dah tak ingt ape...



Dekya pun sma...dgn bedak yg comot2 tu... mkn nugget sampai kiri kanan tgn..
siap cermin mata atas kepala lg..huuiiii asalkan x main sunglasess mama udah leee..




sjak 2/3 hr ni ujan jee... tp tak lebat..ujan main2..jap teduh..jap ujan lg.
tetiba winduuu kat mak aku, dkt 2 mgu gak aku tak jengah dia, pdhal bkn nye jauh sgt..
so mlm smlm g sna... sampai jek fuyoooo.. mak aku tgh nak wat kuih lepat pisang..mmm kekawan pernah dgr @ mkn ??? nyum..nyum.. sdap....... dulu ms aku kecik2 slalu mak aku wat ..lgpun belakang umah ada pokok pisang.




tgh syok mengaul tepung + pisang...
mak aku sound.." haiikkk ni pun nak amik gambo?"



amik masa stgh jam gak utk d kukus.... spjg mbungkus ngan daun pisang tu,
Dekya pun dok sma.. dia tgk jek.. ape gak nye yg d fikir nye ekkk..



taaraaaaaa dah siap pun... pd aku sedap ni...alaaa kuih org kg je...
aku siap bungkus bwk blik utk sarapan.. hahaaaaa

5 ulasan:

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

kalau inti kelapa putih lagi sedap kann?

air tangan emak ...apa pon sodap..

Ayu Hussien berkata...

blum pernah rasa plak yg ada inti tu. dulu mak pernah buat gak yg pisang tu belah 2 jek sbgi inti then luarnye tepung...sdap gak..

dhr berkata...

it's my fav too! alamak..rendu plak nak mkn lepat pisang yg mak aku buat.kat sini mmg ade jual tp aku lg ske makan ms panas2.
wah..anak dara kecik ko bukan main bergaya lg.org kelate ghoyak jangok!

mamalieyna berkata...

mak dl suka buat ni gak..tp kita ni kurang sket lepat pisang nie, lebih suka lepat ubi, mabeles! ^_^

Ayu Hussien berkata...

dhr:..hihii ingt aku je yg suka.. anak dara aku tu klau ckp ada sesetgh pkataan pelat ala2 loghat kelate tau.. heheeee

mamalieyna: ayu pun suke lepat ubi, skang mak dah x buat sbb susah cr ubi, dulu mak larat tanam ubi...bleh ar...siap wat bingka ubi..nyum...nyum...

hai kekawan mama...tq