TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Selasa, 26 Januari 2010

2day bsday Akmal.. 5years !

wah tlewat sudah... Nak mgimbas kenangan lalu. Tanggal 26hb.Jan 2005, tepat jam 5ptg aku selamat mlahirkan seorg putera..hohooo. Sbrat 3.48kg di HSA JB.. Ni sejarah ni tu pasal n3 x bgambo. Heheee. Nak d jdkan cite, sbenarnye waktu tu aku dh tlebih dr jangkaan due utk bsalin. Ntah ekk biasa org bcite anak ptama akan bsalin awal, tp aku lewat smgu. Spatutnye ikut due 19hb Jan. Ms last check up nurse ada pesan klau next week xde ape2 tanda nak bsalin, trus je g spital. Dan pd tarikh 26hb Jan tu. Jeng3x.. Pepagi bgun langsung xde pape tanda, mmg smua dah standby brg. 7am trus btolak ke spital. B4 tu aku sempat wat sandwich telo utk breakfast dlm keta. Dlm hati suspen jek, ye lah xde pgalaman..1st time. Aku takut..xnak ar czer, biarlah bsalin normal. Hhmm sampai je trus regiter. Fuyoo gerun seh msuk blik saringan..tp aku kena lalui nye jugak.. Hubby setia menemani. Hehe...kuranglah cuak aku sikit. Blum pun sempat aku dok mlepak kat katil wad, nurse dh pgl utk check up..smentara tu hubby turun amik beg.. Setelah dcheck up, denyutan jantung bby smua ok, then dktr pecahkan air mentuban. Blik smula ke katil wad, nurse soh lunch tp aku xde selera. Mata melilau carik hubby yg blum naik2 lg,..aku dah kena msuk labour room ni. Hikhik., 12.30pm aku dah 'dmsukkan air'. 2pm aku dah start rasa semcm jek..ala2 senggugut ar..sambil2 tu aku bc ar ayat2 suci yg tlintas utk tenangkan hati. ...dlm hati gak aku bpesan kat bby 'mama ngan papa tgu bby tau' heheee . Jeng3x... Dah makin kerap sakit nye..huhh! Tetiba mcm nak tbuang air beso, ada nurse lalu. Aku pgl ar,..'kak sy mcm nak b***k '..nurse tu check ape yg patut. 'Ish awak ni nak bsalin' Laaa gitu rupanye. Hehee..tgh2 nak meneran. Huhuu ramai plak pelatih dok kerumun aku...ah nseb ar janji aku selamat..tepat jam 5ptg Akmal slamat dlahirkan scara normal, alhamdulillah smuanye selamat. Aku bsyukur gak walau bsalin kat spital kerajaan..smua nye ok. Bkn nye ape..aku slalu dgr komen org pasal GH ni..ada je yg x kena, pepaham aje laaa. Tp skali lg alhamdulillah turn aku smua nye ok, xde pape problem.. Dekya dulu pun aku lahirkan d Hosp. Sultanah Aminah Jb, walaupun hubby dh offer ke Hosp. Penawar PG yg agak selesa..pd aku kat mane pun xpe lah asalkan smua selamat. ... Dan kini Akmal sdh brusia 5 thn. Mama doakan smg anak mama ni mbesar dgn shat, jd anak yg baik & soleh...dah beso nanti jg Dekya baik2.


4 ulasan:

nurul13 berkata...

hepi belayed besday amal~ lambat sket wish. smlm line intenet cam hampeh

dhr berkata...

Happy birthday Akmal! semoga panjag umur dan murah rezeki. Membesarlah dgn sihat dan jadilah anak yang soleh, bijak dan berbakti kepada kedua ibu bapa.

mamaarifakeemaisy berkata...

hepi besday abg akmal..! moga jd anak yg soleh dan hormat orang tua yee..!

pengalamnan pertama bersalin mmg takkan boleh lupa kan..huhu..!

Ayu Hussien berkata...

thanks ya cik yul, dhr & mamalieyna....

hai kekawan mama...tq