TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Selasa, 20 Oktober 2009

MaK BuDaK bRu beLajaR...

Ni bukan n3 belajo memasak ehh......
Tp just pengalaman aku nak share.



Mlm ni aku nak try wat chocolate moist cake..hubby plak g layan bola kat Stadium PG..ptg td jiran aku jual tepung kek ni. oleh sbb hubby & anak2 suka kek coklat aku nak try buat arrr. maybe pandangan sesetgh org wat kek ni 'kacang' je...& smua org pandai buat. tapi aku tetap nak try...yelah kan spy family rasa air tangan kita...lg2 utk hubby...walaupun mmg ar selalu masak tghr utk family. tapi klau tak sedap jgn complain arr sayang.. hihihi



Senang je rupanye...mula2 aku pukul telur sampai kembang...pukul jgn x pukul ehh. dah tu masuk kan gula....then butter...dah rata semua masuk kan tepung & perasa....gaul lg sampai sebati.




sepanjang aku mgaul bahan2 ni Akmal ngan Dekya setia dok sebelah tgk ape aku buat... yelah mama tak pernah2 plak wat kuih tetiba ape angin gak nye.. sbelum ni pernah gak tolong mak aku wat kek.. yg guna periuk blubang tengah...arwah bapak aku suka kek yg mak aku wat tu...


Haa ni dia rupa kek yg dah siap d kukus selama 45 mnt. tak sabo2 bebdk ni nak merasa......
Alhamdulillah jadik gak moist kek aku ni.. tu yg dah comot sikit Akmal punye keje arrr, ter cuit2.....



huhu...takde makne nye arrr aku nak diet konon..

Tiada ulasan:

hai kekawan mama...tq