TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Ahad, 29 November 2009

Kenangan Aidiladha 2009

Salam Aidiladha utk kekawan blogger semua..
smg Aidiladha thn ini mberi lbih makna erti kata sebenar sebuah pengorbanan...akhaiiii cehwah..hihii....
tp btul ape....smg hdup kita smua dberkatiNya dunia dan akhirat... amin...........
Aidiladha thn ni sama je mcm thn2 yg dulu, mlm raya d umah mertua...... lps hubby solat d pg raya tu dlm 10.30am ktorg btolak ke umah mak aku ....ziarah kubur arwah abah...salam2.....mkn2...... lps zuhur tido..hahaha
Cuma berbeza thn lps mertua aku g menunaikan haji........so raya kat umah mak aku, bkumpul adik bradik.. klau tak .. tak sempat jumpa diorg dah blik...




Thn ni aku agak ke'lepak'kan sikit, bkn krn lepak sbb memasak tp mlayan karenah Dekya...yg x bpe shat, Demam turun naik... kena cirit birit plak...tido mlm x lena d buatnye.......merengek jek.
sampai nak bgambo raya pun aku takde mood..
mak aku ckp klau baby2 biasa cirit birit sbb nak 'beralih bulan'...
tp Dekya ni sbb beralih tahun kot.. hikhikhik..



Ni muka Dekya yg keletihan...dlm perjalanan nak g umah mak, ktorg singgah Poliklinik... ksian Dekya tsengguk2 ...dahle 6am dia dah bgun..... sampai sna jek dia tetido...




Dah mkn2... mkn ubat...tido.... bgun je segar bugar...
siap main bola ngan Akmal dlm umah...
umah Mak Long ni lapang sikit....keliling umah bpusing kejar bola..




Dah penat kejar2 bola.. x dpt2 bola tu jek melalak... hahaha
sbenarnye hubby pun join sma tp aku x snap gambo dia...




Esok nye blik umah........ takde xtvt menarik. sbb aku pun mcm x sdp badan... mcm nak demam, ape tak nye Dekya meragam asyik nak bdukung jek , sampai lenguh tgn ni...
Akmal plak layan game laptop.......papa dia ajar... last2 Akmal ajar mama...hahaha..
game kilang buat cake.. best gak...simple jek game nye.

"Akikah untuk Nur Alya Natasha 29hb Nov. 09"




pagi Ahad ktorg anak branak g surau bdekatan quarters Tnb PG...ada acara penyembelihan lembu utk korban & akikah...( btul ke 'acara'..hahaha). Atuk Hassan (Pak mertua ku)...wat akikah utk cucu dia yg sorang ni...Nur Alya Natasha.. Alhamduliah... terima kasih atuk, smg atuk sentiasa d kurniakan kesihatan yg baik...& d permudahkan rezeki...




Bru bgun tido...
moody je anak dara aku tu. siap bwk 'bantal busuk' turun skali...



Sempat snap gambo ms melapah lembu tu. tp aku tak berani nak snap gambo ms tgh sembelih.. lg pun takut Dekya tkejut tgk lembu tu mengelupur nanti.. nsb bek Akmal x ksah... dia tgk ngan hubby...




Ramai gak  yg tolong melapah ... ada 3 ekor je hr tu...







Dah siap d timbang... d bahagi2 kan......



Hubby ngan ayah tgu bahagian utk Dekya...skejap jek diaorg mengerjakan daging2 lembu tu... yelah kan dah pakar......msg2 bwk pisau, punye lah tajam...




Haaaa ni plak mkanan yg aku 'korban' kan... hehehe. Dek kerana dah penat dukung Dekya ...'baby ganyut' aku tu...lapo lah pulakkk... Ada nasik lomak........ngan air kopi... yum yum yum....
Akmal plak biasa ar ..bila dah jumpa kekawan sbaya... tak ingt dunia........




sampai umah waktu tu dkt 1pm gak... msg2 kepenatan...lps zuhur jek smua tbongkang.. sedar2 dkt 3.30 dah, lupa plak ada jemputan kawin jiran mertua aku...ada 'bau2 bacang' gak sebenarnye...




sempat senyum tu anak dara aku... Akmal pun happy je... dpt 'cake perantin' ...
mmmmm Pak mertua aku plak dia kepo2 kat aku...ada Zaiton Same'on tgh nyanyi karaoke.... hahaha...
apelg snap gambo ar....
aku dah tsengih mcm 'kerang busuk' arr pulak... sbb kena ejek  ngan Pak mertua waktu tu..
hahahahaha




dah kenyang mkn2... balik arrr, hihii
bwk anak2 main kat taman plak..

1 ulasan:

noradzlina.kamdani berkata...

camne ble de gambo zaiton sameon plak?

hai kekawan mama...tq