TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Selasa, 24 November 2009

SaNtai 2 beRaDik....

Hari ni cuaca cerah...panas. Alhamdulillah, aku anak beranak bsantai kat umah....tgk kartun.. hahahaha
tu aje lah feberet bdk2 ni. takpe lah thn dpn Akmal dah start sek.... dah takde ms nak bsantai tgk kartun. dr pagi mgadap chanel 613 & 616...sampai dah naik hafal lps cite ni...cite ape... ni 2 bradik bru lps mkn tghr tp tetap nak susu sorang sebotol. hahahaha Akmal masih "berbotol" tau... golek2 bpeluk ar konon, dah 2 hr Akmal tido umah nenek dia. tp smlm wat aku 'hangin'..........balik2 umah carik pasal, gadoh ngan Dekya... rupa2 nye dia rs x sdap badan.........dah start selsema & batuk2 plak ni.......



Nak tumpang lalu.....................
smlm sambut birthday mertua, sempat snap gambo Akmal ngan Dekya ber yek2 bg hadiah kat nenek...
hadiah biasa2 jek... yg penting doa selamat..."smg nek Chom ( mertua aku) d kurnia kan kesihatan yg baik.."



Akmal bisik..." bsday to you" .
Dekya tu biasa ar klau nak snap gambo mesti wat muka xde perasaan......
 
 

Hubby yg tak sabo2... dia potong kek sdiri.
hihii lambat sgt dia ckp........ "dah lapo"



 mmmm ni bsday sape sbenarnye???
Akmal yg suka interframe,.... tumpang potong kek sesama nenek.

 

sempat mengabdi kan kenangan sesama. sebenarnye ni sesi bgambo ngan cucu2 tp ntah mcmne mama ngan papa Akmal bleh selit sma...yg pasti nye aku teman Dekya yg x sporting bila d soh bgambo, tp papa???...




Ramai yg dtg umah time ni...dlm gembira tu sbenarnye aku sedih gak, sbb awal bln hrtu x dpt sambut bday ngan mak aku.. waktu tu tkandas d umah sdiri, hubby outstation........Akmal tak bpe shat. plak tu kete "antik" aku xleh jln jauh...tayar wat hal...kang drive jek ada plak aku 3 branak bsantai tepi hgway plak nanti...



mmm waktu tu dpt ckp lalu tepon jek ngan mak aku, anak2 buah aku belanja KFC....anyway smua dah blalu. tu yg 2/3 hr lps tu akak aku msk lemang & menu2 mcm raya plak... panggil adik bradik dr Kota Tinggi dtg mkn2.... terubat gak kekesalan tu... jumpa kakak2 ngan abg Long aku ....sempat snap gambo ngan Kak Ngah ..
wokey lah...........
nanti jumpa lg d n3 akan dtg. nak carik ilham wat cite ape  plak ekk.. hihiii....





Tiada ulasan:

hai kekawan mama...tq