TQVM pd kekawan yg sudi ikut blog Ayu.

Isnin, 2 November 2009

xtvt tambahan...

Ptg td ujan lebat..Dekya tido lena, amik kesempatan basuh umah si comel yg dah agak berbau ... mmg semgu skali aku akan basuh umah si comel ni...dah jd rutin mguan aku. Selain membela anak2 & hubby...(hiihihi..ampun..) aku lah yg mbela si comel ni. cuci guna sabun Dettol...spy bersih sbb tiap2 pagi Dekya mmg mengadap si comel ni...klau Akmal plak asyik kacau2 jek






sementara aku cuci ...aku letak d umah sementara yg kecik sikit...tp si comel tak suka, megelupur nak kluar.




dah siap cuci, aku lap kering2 utk letak habuk kayu... habuk kayu ni ada bebagai jenis, ada yg bau wangi tp aku guna yg jenis biasa jek






Si comel ni ...tak suka dok umah sementara ni,...dia bgayut lah, lari2 ke sna ke sni...gigit2 besi...nak kluar.
mengada....ehhh



dah siap kemas smula 'perabot' si comel ni....aku masuk kan ar smula. tak sabo2 berebut main pusing2 tu.. hiihii.. geli hati aku tgk gelagat si comel ni. jakun umah dah bersih...ke hulu ke hilir...






'tq yek MamaAyu dah bersih kan umah kami...' kata si comel.
hihihii... aku bleh dgr kah????



dah selesa lah ni.........

3 ulasan:

Elyn berkata...

owh si kecik ni pun kene mandi ek?? igtkan cat je kene mandi heheheh

mamalieyna berkata...

waaa sgt rajin ye membela 'si comel' ituw selain anak2 n suami..ihiks.. :) rajin sungguh!! saya suke juge so comel itu tp mls nk beriaya2 membela.. :)

Ayu Hussien berkata...

mmm sebenarnye si comel tu tak mandi, cuma basuh sangkar dia jek..
comel ni cuma perlu guling2 d pasir khas dia..tp ayu blum beli lg pasir tu.
sebenarnye adik ipar bg anak2 ayu si comel ni. tp pepaham jek lah mama gak lah yg kena uruskan, mula2 geli gak. lama2 suka plak...comey....

hai kekawan mama...tq